Jesus

Just exakt då jag postade mitt förra inlägg fick jag en redig Déjà vu. "Det här har jag varit med om förut". Självklart har jag varit med om det förut, jag har väl psotat ett fyrtiotal inlägg under min tid som bloggare, men nu var det inte som vanligt. Det högg tag i magen på mig, och plötsligt såg jag en konstigt skulptur i form av en massa olika kuber som tillsammans bildade ett kors framför mig, och mitt på korset hängde Jesus. Han såg väldigt liten ut, den stora, vita kub-skulpturen var mycket större och tjockare än hans späda kropp. Bakgrunden var vinröd och Jesus såg varken skadad eller sorgsen ut. Han hade en lång, vit skrud på sig och armarna var utsträckta. Han log inte, men såg rätt snäll ut.
En ganska fridfull bild hade det nog varit om jag inte genast lagt märke till blodpölen under honom, och bloddropparna som rann från hans skrud, dock helt utan att lämna några fläckar.
Fräsigt värre.


Jesus loves yah
Kantarella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0