Seamus

Tre anledningar till varför jag hatar förkortningar.

1. Jag förstår dem inte! Till exempel FTW. Jag vet inte hur lång tid det tog innan jag lyckades förstå vad det betydde. Jag har ovanan att hitta på egna betydelser för det när jag inte förstår, så jag gick omkring och trodde att det var "Fuck The World", vilket var väldigt förvirrande eftersom att det inte alls passade in i sammanhangen. För alla som inte vet betyder det  "For The Winning". Varför ska man överhuvudtaget använda engelska uttryck, och varför ska man förkorta dem?

2. Det ser fult ut. Speciellt om man använder små bokstäver, som till exempel "kladdkaka ftw". Varför inte skriva "Kladdkaka för vinsten" istället? Det blir i alla fall finare.

3. Det ses som någonting tufft. Det är en trend, en fluga. Jag gillar inte trender. Jag är en tönt i själ och hjärta, och det gör ont i mig när jag ser förkortningar. De enda som man får använda för mig är förkortningar som "t.ex." och "Ang.". Typiska svenska förkortningar, alltså.

Det som är värre än folk som använder förkortningar är de som använder dem fel. Exempel: någon skriver "LOOOOOOOL". Vad blir det om man skriver ut hela ordet? Jo, Laughing Out Out Out Out Out Out Out Loud. Det är ju döknäppt!

Någonting värt att nämna är att det är förkortningar jag fördömer, inte folk som använder dessa. Om du känner dig träffad får du dock gärna dra ner lite på din använding av förkortningar, i alla fall när du skriver något till mig.

Yes, allt för mig. Peace, folks!

Kommentarer
Postat av: Anonym

*buga* Du har gjort mig klokare Filippa!
Jag har hela tiden trott att "FTW" betyder "Fuck The World" ... fram tills nu. haha!

2008-01-15 @ 12:10:45
URL: http://skinnyxpuppy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0